ما خوبیم!

0
خبر ساخت واکسن کرونا توسط شرکت آمریکایی فایزر همانند یک بمب خبری به تیتر اول رسانه‌های معتبر جهان تبدیل شد در حالی که صدا و سیما جمهوری اسلامی به صورت کاملا واضح بلوغ و پختگی خود را به نمایش گذاشت!
با انتشار خبر موفقیت 90 درصدی واکسن کرونا توسط شرکت فایزر، بازارهای سهام، طلا، نفت و … به صورت حیرت‌آوری دچار نوسان شدند. به عنوان مثال قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در حدود 100 دلار کاهش یافت! در چنین فضایی، صدا و سیما فاخر ما حتی یک تیتر از بمب خبری کمتر از 24 ساعت اخیر منتشر نکرده است!
از نظر بنده، با ساختارهای فعلی نمی‌توان به گشایش خاصی امید داشت. به عنوان نمونه صدا و سیما جمهوری اسلامی یکی از ضعیف‌ترین و مزخرف‌ترین بخش‌های فعلی کشور می‌باشد که با هوش اهورایی خود، عالم و آدم را به چالش می‌کشد!
شاید ساخت واکسن کرونا اعتبار ایالات متحده را بیشتر و بیشتر نماید اما بخش حائز اهمیت، اقتصاد این کشور می‌باشد که به مرور بازسازی خواهد شد و در نهایت احتمال افول ایالات متحده کم و کمتر خواهد شد.
ساختار ایالات متحده به گونه‌ای است که همانند اروپایی‌ها درگیر رویکردهای بدون پشتوانه نمی‌گردد. به همین دلیل می‌توان کماکان آمریکا را ابرقدرت اول دنیا طی سال‌های آتی پیش‌بینی نمود.
بلوک غرب تنها با یک ویروس به طور کامل به چالش کشیده شد اما نحوه برخورد آمریکایی‌ها به مراتب هوشمندانه‌تر از اروپایی‌ها بود چرا که طعم تدبیر را با عطر الهه‌ها عجین نفرمود.
ایران امروز هم در بحث کرونا کارنامه خوبی از خود به نمایش گذاشته است اگرچه آمارهای اعلامی قابل نقد می‌باشند. لازم به ذکر است که به احتمال زیاد ایران همانند بسیاری از کشورهای جهان روزهای سختی را در پیش خواهد داشت چرا که نشانه‌های فصل سرما آرام آرام در حال پدیدار شدن می‌باشد.
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید