روندهای قابل پیش‌بینی

0
پیچیدگی مسائل گوناگون امکان پیش‌بینی هر چیزی را میسر نمی‌نماید اما  برخی موضوعات کاملا واضح و مبرهن می‌باشند.
اروپایی‌ها به میزان بیشتر و آمریکایی‌ها به میزان کمتر به دنبال بهانه‌تراشی برای تغییر رویکردهای خود می‌باشند. در حال حاضر ایران می‌تواند مذاکرات فرسایشی را در دستور کار قرار دهد و در عین حال از اسیر شدن کشور در شرایط فشار فراگیر جلوگیری به عمل آورد.
گاهی اوقات بهتر است آرام سخن گفتن در دستور کار قرار گیرد تا شرایط از کنترل خارج نگردد. از نظر بنده، اقدامات اخیر ایران اجتناب‌ناپذیر بوده است اما شاید زمان احوالپرسی مجدد فرا رسیده باشد. حکومت ایران بهتر می‌داند که برداشتن گام‌ بعدی، عایدی خاصی به همراه نخواهد داشت. به همین دلیل با توجه به شرایط موجود می‌توان اتلاف وقت را در دستور کار قرار داد.
در حال حاضر ساختار اقتصادی و اجتماعی کشور بسیار ضغیف و بدون پشتوانه می‌باشد. احتمال دارد که ساختار اقتصادی ایران پس از چند دهه بهبود یابد اما ساختار اجتماعی آن در حال حرکت به سمت آشفتگی‌های بیشتر و عمیق‌تر می‌باشد.
به عنوان مثال بحث غالب شدن خانم‌ها نسبت به آقایان یکی از پدیده‌هایی است که در حال ظهور می‌باشد. پیش‌بینی بنده بر این پایه استوار است که در صورت ادامه روند فعلی، شرایط امروز خانم‌ها به طور کامل تغییر خواهد کرد به گونه‌ای که می‌توان انواع و اقسام هدایا را برای خانم‌ها متصور شد! برخی موضوعات بسیار ساده می‌باشند و پیش‌بینی آن‌ها امر دشواری نمی‌باشد. بحث نفی زن‌سالاری می‌تواند در نقطه خاصی به یک معضل تبدیل شود. یکی از دستاوردهای گرانبها جمهوری اسلامی، برتری بخشیدن خانم‌ها نسبت به آقایان بوده است که به هیچ وجه نمی‌توان این مطلب را اغراق دانست. انباشت سرمایه در خانم‌ها به دلایل مختلف که عموما بیشتر در ایران مشاهده می‌شوند به شکل روزافزونی در حال افزایش می‌باشد. می‌توان پیش‌بینی نمود که نفرت جایگزین تمایل شود و این موضوع همانند یک بلا بسیاری از افراد را درگیر نماید! اوج سطحی‌نگری خانم‌ها اینجاست که به دنبال حذف پوشش‌های خود می‌باشند. حذف پوشش‌ها و داستان‌های مرتبط به عادی شدن خانم‌ها همانند کشورهای غربی منجر خواهد شد در حالی که یکی از هدایای نظام مقدس به خانم‌ها، بحث تشنه کردن آقایان و الهه ناز نمودن خانم‌ها می‌باشد!
به عنوان مثالی دیگر می‌توان نوع نمایش افراد را مورد توجه قرار داد. القای تمایز نسبت به دیگران در قشرهای مختلفی همچون خوانندگان، بازیگران و مجریان قابل مشاهده می‌باشد. برنامه عصر جدید هم در کمال آرامش به حیات خود ادامه می‌دهد در حالی که اثر تخریبی این برنامه از هر سیل و زلرله‌ای بیشتر و عمیق‌تر می‌باشد. زمانی که افراد مورد احترام مردم عموما دارای یک شخصیت پوشالی و توخالی باشند، می‌توان انواع و اقسام داستان‌ها را تصور نمود! بهتر است از به زبان آوردن جملات تکراری پرهیز شود و در مجموع هر چیزی دلیلی دارد!
همه چیز زنجیر است و چرخ روزگار به حرکت خود ادامه می‌دهد اما در حد توان، بهتر شدن امر مطلوبی است.
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید