شب‌های جنگل و ایران امروز

0
در حال حاضر شرایط کشور در برخی حوزه‌ها از کنترل خارج شده است. به عنوان مثال نقدینگی سرگردان نمی‌تواند به وسیله بهره بانکی کنترل شود. نحوه مدیریت اوضاع داخلی نیز سال‌هاست که به نحو مطلوب صورت نمی‌گیرد.
گاهی اوقات می‌توان از حرکت نقدینگی به سمت برخی بازارها چشم‌پوشی نمود. بازار طلا و سکه یکی از بازارهایی است که می‌تواند به حال خود رها شود چرا که افزایش قیمت داخلی طلا و سکه تاثیر خاصی بر سایر متغیرها ندارد.
سیاست اخیر دولت در بازار ارز نیز بسیار افسارگسیخته در حال اجرا می‌باشد در حالی که اجرا و مدیریت صحیح سیاست مذکور، بسیاری از مشکلات را حل می‌نماید.
مطالب بیان شده در این مختصر نوشته کاملا بدیهی و واضح می‌باشند اما گاهی اوقات تکرار بدیهیات تنها راه حل می‌باشد!
متاسفانه سال‌هاست که سکوت‌ها و واکنش‌های بی‌مزه شرایط داخلی را کاملا متزلزل و سست نموده است. به عنوان مثال زمانی که با افراد متخلف به صورت سلیقه‌ای برخورد شود چگونه می‌توان از بروز غرایز حیوانی انسان‌ها جلوگیری به عمل آورد. حکومتی که با کوچکترین تجمع اعتراضی، امتیاز دادن را در دستور کار قرار داده است نمی‌تواند به سادگی اوضاع داخلی را کنترل نماید.
یک مثال نزدیک بحث تسویه پول‌های سپرده‌گذاران موسسات مالی می‌باشد. اگر کمی دقت شود، تسویه پول سپرده‌گذاران این موسسات با هیچ عقل و شریعتی قابل توجیه نیست. در دنیای امروزی، اتخاذ رویکرد مذکور در هیچ یک از اقصی نقاط جهان انجام نمی‌گیرد مگر آن که پویایی اقتصاد مربوطه زیر سوال برود.
به عنوان مثالی دیگر می‌توان به تاکید بر یکسری بدیهیات در اقتصاد کشور اشاره نمود که حل شدن مشکلات ساختاری و بنیادی به وسیله آن‌ها غیرممکن می‌باشد.
در کشوری که تفکرات عقب‌گردمحور بر آن غالب شده است نمی‌توان هر چند وقت یکبار اجرا تغییرات را در دستور کار قرار داد چرا که برخی تغییرات با سمبل مورد تاکید تناقض دارند.
در حال حاضر ایران نابسامانی قابل توجهی را در خود می‌بیند در حالی که اوضاع فعلی به سادگی می‌توانست مدیریت گردد اما نمی‌توان موفقیت را برای همگان مشاهده نمود.
در مجموع ایران امروز نمی‌داند چه سرنوشتی در انتظارش می‌باشد اما روزگارش در شب‌های جنگل سخت خواهد بود …
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید