رویکرد دولت در شرایط ورشکستگی بانک‌ها

0
با توجه به عدم اجرای سیاست‌های صحیح اقتصادی در چند دهه گذشته، ساختار کشور در بخش‌های گوناگون نمی‌تواند جوابگوی مشکلات فعلی باشد. به عنوان مثال با مشکلات ایجاد شده در نظام بانکی، سناریوهای مختلفی قابل اجرا می‌باشند که هر کدام پیامدهای خاصی را به دنبال خواهند داشت.
عدم حمایت دولت از نظام بانکی به دلایل مختلف نمی‌تواند در دستور کار قرار گیرد اما به راستی حمایت دولت تا چه اندازه‌ای باید باشد تا بانک‌ها حداقل هزینه سوء مدیریت خود را پرداخت نمایند. اگر دولت بخواهد به طور کامل از بانک‌ها حمایت کند، پیامدهای مختلفی را می‌توان بررسی نمود که مهم‌ترین آن‌ها افزایش نقدینگی کشور و به تبع آن افزایش تورم در سطح جامعه خواهد بود. اقتصاددانان نظرات مختلفی را درباره موضوع مذکور بیان می‌نمایند اما اگر تجربه کشورهای پیشرفته مورد بررسی قرار گیرد، حمایت دولت امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.
در حال حاضر ساختار اقتصادی تقریبا تمام کشورهای جهان بازار مالی‌محور است که این موضوع در کشور ما به طور کامل مورد غفلت قرار گرفته است. ما نمی‌توانیم با ساختار بانک‌محور فعلی بر مشکلات خود غلبه نماییم و این موضوع دیر یا زود بر همگان آشکار خواهد شد …
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

حسین قاسملو

حسین قاسملو متولد سال 1370 هجری شمسی می‌باشد که در مقطع کارشناسی خود، در نهایت رشته اقتصاد را برگزید و در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته اقتصاد را ادامه داد. کسب رتبه 3 کنکور ارشد و ورود ایشان به دانشگاه صنعتی شریف انتهای کار نبود به گونه‌ای که به عنوان یکی از بنیانگذاران شرکت‌های بمز و تاپ، هدف نهایی خود را کارآفرینی و کسب و کار ناشی از آن قرار داد. حسین قاسملو دارای سابقه چندین ساله در بازار بورس تهران می‌باشد که بدون شک در انتخاب گرایش مالی توسط ایشان بی‌تاثیر نبوده است.

یک پاسخ قرار دهید