پیشنهادات اینجانب

0
نظر به اینکه وزیر بازرگانی اعلام فرموده که به زودی موج ارزانی در راه است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم مسئولان حوادث غیرمترقبه در حالت آماده باش کامل قرار بگیرند تا خدای نکرده این موج‌های ارزانی که قرار است به زودی و به صورت ناگهانی خودشان را نشان دهند، به یکباره تبدیل به سونامی نشوند!
نظر به اینکه بعد از کشف یک مغز با قدمت دو هزار سال در انگلیس، دانشمندان نسبت به سالم ماندن آن ابراز شگفتی کرده‌اند، اینجانب پیشنهاد می‌کنم دانشمندان آینده (دو هزار سال دیگر) سری به قبرستان‌های مدیران ارشد خودمان بزنند تا بدانند کشف این چیزها در ایران اصلا جای شگفتی ندارد!
نظر به اینکه دانشگاه اصفهان دکترای افتخاری خود را به سید حسن نصرالله اعطا نموده است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم تمام مدارک لازم جهت ثبت این مدرک در دانشگاه اصفهان جمع‌آوری گردد تا هنگام استعلام این مدرک از سوی نمایندگان مجلس لبنان، قضیه تاریخی دانشگاه آکسفورد برای این دانشگاه تکرار نشود!
نظر به اینکه سازمان خوار و بار سازمان ملل متحد اعلام کرده است که 40 میلیون نفر به گرسنگان جهان اضافه شده‌اند، اینجانب پیشنهاد می‌کنم جهت رفع این مشکلِ جهانی، از طرح تحول اقتصادی ما الگوبرداری کنند!
نظر به اینکه هزینه کفن و دفن رو به افزایش است و همچنین به گفته مسئولین، بهشت زهرا نیز به زودی پر می‌شود، پیشنهاد می‌گردد کسانی که تاکنون موفق به خرید مسکن نشده‌اند حداقل فرصت را غنیمت شمرده و هر چه سریعتر نسبت به خرید قبر اقدام نمایند. چون در چند ماه آینده ممکن است کل پس‌انداز چند سالشان برای خرید همین یک مورد هم کفاف ندهد!
نظر به اینکه ساعات خاموشی برق در بعضی نقاط، روز به روز در حال افزایش است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم در روزهای آتی مسئولان وزارت نیرو به جای اعلام جدول خاموشی، جدول روشنایی را به مردم اعلام کنند تا لااقل مردم بدانند در روز چند ساعت برق دارند!
نظر به اینکه مدیر کل آموزش و پرورش راهنمایی، از حذف نمره کمّی انضباط در مقطع راهنمایی و ارزشیابی انضباط دانش‌آموزان این مقطع به صورت کیفی و توصیفی خبر داده است، لذا پیشنهاد می‌شود ازین پس به جای نمره کمّی از دو واژه زیر برای نمره کیفی و توصیفی انضباط استفاده گردد: آفرین، صد آفرین، هزار و سیصد آفرین! بابا تو دیگه کی هستی، دست شیطونو بستی!
نظر به اینکه در مسابقات فوتبال، مربیان، بازیکنان و تماشاچیان تیم بازنده همواره داور را مقصر اصلی معرفی می‌کنند، اینجانب پیشنهاد می‌کنم برای پر کردن اوقات فراغت داوران، مسئولان محترم خاموشی‌های ناشی از کمبود برق در تابستان را به گردن داوران فوتبال بیاندازند!
نظر به اینکه برای جذب بیشتر گردشگر زمستانی به سوئیس، هتلداران این کشور اقدام به ایجاد گونه جدیدی از هتل تحت عنوان «هتل صفر ‌ستاره» با استفاده از تانکر‌های سوختی کرده‌اند، لذا پیشنهاد می‌شود هتلداران داخلی از این نوآوری استفاده کرده و هتل‌های خود را به «هتل منفی یک ستاره»، «هتل منفی دو ستاره»، «هتل منفی سه ستاره» و … تغییر نام دهند تا حداقل امکانات هتل‌هایشان با نامشان همخوانی لازم را داشته باشد!
نظر به اینکه دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفته است نفوذ اینترنت در خانه‌های ایرانی مانند گرگ است و دانش‌آموزان هم در این قصه نقش شنگول و منگول را دارند، اینجانب پیشنهاد می‌کنم دانش آموزان عزیز برای به دام نیفتادن به دست این گرگ بدسرشت به جای استفاده از روش سنتی دیدن دست از زیر در و شنیدن صدای شخص از پشت در، از آیفون تصویری استفاده کنند!
نظر به اینکه در خبرها آمده بود که پسر جوانی با ربودن فردی قصد به دست آوردن فرمول شیشه را داشت، اینجانب پیشنهاد می‌کنم کیفیت دانشگاه‌ها را همراه با کمیت آن بالا برده تا دانشجویان تمامی فرمول‌های ریاضی، فیزیک و شیمی را به طور کامل در طول تحصیل خود فرا گیرند تا بعد از فراغت از تحصیل برای به دست آوردن یک فرمول ناقابل آدم ندزدند!
نظر به اینکه در چاپ جدید دفترچه‌های نکاحیه، دو شرط 13 و 14 به ترتیب با عناوین «‌مهریه به صورت عندالمطالبه می‌باشد‌» و «‌مهریه به صورت عندالاستطاعه می‌باشد‌» جهت امضای یکی از این موارد به انتخاب زوجین درج شده است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم جهت اطمینان خاطر بیشتر دامادان شرط‌های زیر نیز به این دفترچه اضافه شوند: مهریه به صورت عندالدرجا می‌باشد./ مهریه به صورت عندالقسطی می‌باشد. / مهریه به صورت عندالنقد می‌باشد. / مهریه به صورت عندالمصالحه می‌باشد. / مهریه به صورت عندالشیرحلال و عندالجان‌آزاد می‌باشد. / مهریه اصلا موجود نمی‌باشد!
نظر به اینکه یکی از نمایندگان به دلیل دیر رسیدن به هواپیما جلوی پرواز هواپیما را گرفته و خواستار سوار شدن به هواپیما شده و دلیل تاخیر خود را رفع قضای حاجت بیان کرده است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم مخترعان ما وسیله‌ای سیار برای رفع قضای حاجت اختراع کنند تا دیگر هیچ مسئول محترمی به خاطر این مسئله کوچک دیر به هواپیمای خود نرسد و باعث نشود کارهای مردم روی زمین بمانند!
نظر به اینکه یکی از مسئولان عنوان کرده است که زنان بی‌حجاب مانند اتوبوسی هستند که هر کس می‌تواند سوار آنها شود، اینجانب پیشنهاد می‌کنم به علت مهارت ایشان در کشف اینگونه مسائل پیچیده، برای روشن‌تر شدن اذهان عمومی، راننده آن اتوبوس را نیز معرفی کنند. چون مطمئنا ایشان با این همه زکاوتی که دارند راننده اتوبوس را هم به خوبی می‌شناسند!
نظر به اینکه شورای شهر لیسبون در یک اقدام جالب و ستودنی با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با مردم غزه، شهر لیسبون را به عنوان خواهرخوانده غزه اعلام کرده است ، اینجانب پیشنهاد می‌کنم مسئولان عزیز وقت را از دست ندهند و هر چه سریعتر نسبت به ثبت سایر فک و فامیل‌های غزه اقدامات لازم را مبذول نمایند وگرنه ممکن است این مورد را هم مثل سایر موارد قبل، کشورهای همسایه و غیرهمسایه از چنگمان در بیاورند!
نظر به اینکه مدیر اداره کشاورزی استان هرات در غرب افغانستان اعلام کرده که دست کم هزار کشاورز در این استان به جای خشخاش زعفران کشت می‌کنند، اینجانب پیشنهاد می‌کنم مصرف‌کنندگان عزیز مواظب مصرف اینگونه زعفران‌ها باشند چون ممکن است به علت استفاده از همان خاک دُز نشاط آوری زعفران مذکور زیادی بالا باشد!
نظر به اینکه مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفته است ذخیره گوشت قرمز در کشور امسال در مقایسه با 30 سال گذشته بی‌سابقه است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم مسئولان عزیز برای ذخیره‌سازی گوشت زیاد زحمت نکشند و به دنبال کارهای مهمتری بروند چون با بالا بودن قیمت گوشت و نداشتن توان خرید، گوشت‌های مربوطه خود به خود در انبارها و قصابی‌ها ذخیره می‌شوند!
نظر به اینکه محققان آلمانی کفش جدیدی اختراع کرده‌اند که قابلیت بزرگ شدن تا دو سانتی‌متر را دارد، اینجانب پیشنهاد می‌کنم محققان ایرانی صندلی جدیدی اختراع کنند که قابلیت بزرگ شدن تا دو متر را داشته باشد تا مدیران محترم برای هر بار تعویض سمت، احتیاج نداشته باشند یک صندلی بزرگتر بخرند!
نظر به اینکه رئیس جمهور سابق کشورمان آقای خاتمی گفته‌اند که من سال‌های سال است بر یک اصل تکیه کرده‌ام و آن اینکه محور و مدار زندگی امروز، سیاست است و سیاست بر پایه زور، دروغ و فریب است که این مشکل بزرگ بشریت می‌باشد و کار بزرگ اصلاحی این است که سیاست اخلاقی شود، اینجانب پیشنهاد می‌کنم ایشان برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی من‌بعد قبل از ایراد چنین سخنانی یک بلانسبت خشک و خالی هم که شده به سخنانشان اضافه کنند!
نظر به اینکه دیدگاه‌های گوناگونی در خصوص آمار 30 هزار نفری مدیران دوشغله وجود دارد، اینجانب پیشنهاد می‌کنم برای راحتی کار از سرشاخه‌ها شروع کنند بدین صورت که در ابتدا مدیران پنج‌شغله سپس مدیران چهارشغله و … تا کار روند سریعتری را دنبال کند. (البته ممکن است این روند سریعتر نباشد چون طبق آمارهای غیرکارشناسی شایعه پراکن‌ها، تعداد مدیران بالای پنج شغل از دوشغله‌ها بیشتر است!)
نظر به اینکه میرحسین موسوی اعلام کرده که کشور در شرایط خوبی نیست، اینجانب پیشنهاد می‌کنم ایشان در بنیاد نخبگان کشور اسم‌نویسی کنند چون این اولین بار است که در این دوره کسی به این نکته مهم و جالب توجه پی برده است!
نظر به اینکه کارشناسانی که نیمه پر لیوان را می‌نگرند در مورد طرح تحول اقتصادی اعلام کرده‌اند که با اجرای این طرح در سال آینده کشور تنها یک جهش تورمی حدود 30 درصدی پیدا می‌کند و پس از آن تورم به شدت کاهش پیدا می‌کند و یک رقمی می‌شود، اینجانب پیشنهاد می‌کنم این کارشناسان زیاد مخشان را خسته نکنند چون فرضا هم اگر بعد از تورم 30 درصدی گفته شده تورم کاهش پیدا نکند به حال این مردم فرقی نمی‌کند چون در این چند سال یاد گرفته‌اند که یک گوششان در باشد و یک گوششان دروازه!
نظر به اینکه مدیر عامل بهشت زهرا گفته است که به متوفیان مرگ مغزی که اعضای بدنشان پیش از فوت اهدا ‌شود، قبر رایگان تعلق می‌گیرد، اینجانب پیشنهاد می‌کنم که شهرداری‌ تهران هم آستین‌ها را بالا زده و به این افراد بعد از فوتشان یک آپارتمان 30 متری اهدا کند تا از زحمات آنها قدردانی کرده باشد!
نظر به اینکه در خبرها آمده بود استاندار یکی از استان‌های مهم کشور در مورد بازدید رئیس جمهور از پیشرفت 105 درصدی پروژه‌های تحت نظارتش سخن گفته است و سپس مورد انتقاد قرار گرفته است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم زیاد به این مسائل حاشیه‌ای پرداخته نشود چون مهم نیست که پیشرفت یک درصدی باشد یا 105 درصدی، مهم این است که پاستوریزه باشد! ( راستی مدرک این استاندار مال آکسفورد نیست؟!)
نظر به اینکه اعلام شده به زودی قیمت بنزین و دیگر مشتقات آن معادل بهای بین‌المللی محاسبه می‌شود، اینجانب پیشنهاد می‌کنم مسئولان محترم تبعیض قائل نشده و علاوه بر قیمت‌ها، دستمزدها و حقوق کارکنان را نیز به نرخ بین‌المللی پرداخت نمایند!
نظر به اینکه سایت شخصی همسر سخنگوی دولت و وزیر دادگستری نیز فیلتر شده است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم به منظور جلوگیری از اینگونه اشتباهات و کارکرد هر چه بهتر فیلترینگ در ایران ازین پس وزارتی به نام وزارت فیلترینگ راه‌اندازی شود تا در دولتهای بعدی یک وزیر و یک سخنگو برای فیلترینگ‌ها داشته باشیم!
نظر به اینکه دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفته است که اگر پای منافع کشور در میان باشد، دست دادن با زنان اجنبی هم ضروری است و برخی فقها این کار را قبیح نمی‌شمارند، اینجانب پیشنهاد می‌کنم ایشان در تفسیر این مسئله رویکرد دست دادن زنان با مردان اجنبی را نیز به طور واضح و شفاف بیان نمایند!
نظر به اینکه قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفته است که از سال آینده تمامی شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری وارد دانشگاه می‌شوند، اینجانب پیشنهاد می‌کنم ازین پس مسئولان به جای واژه تعداد دانشجویان از واژه ضریب نفوذ دانشجو در کشور استفاده کنند چون ممکن است به زودی با ازدیاد ظرفیت‌ها به ازای هر ایرانی 2 دانشجو داشته باشیم!
نظر به اینکه دانشمندان انگلیسی داروی جدیدی تولید کرده‌اند که خاطرات منفی را از ذهن انسان می‌زداید، اینجانب پیشنهاد می‌کنم شهروندان گرامی به هیچ عنوان از این دارو استفاده نکنند چون ممکن است تمام خاطرات زندگی خود حتی اسم خودشان را نیز به فراموشی بسپارند!
نظر به اینکه معمر قذاقی رهبر لیبی در سخنانی در بین سران عرب گفته است که من رهبر رهبران عرب هستم، اینجانب پیشنهاد می‌کنم مسئولین محترم حواسشان را جمع کنند چون ممکن است ایشان حق انحصاری رهبری و مدیریت جهان را که قرار است توسط ما انجام بگیرد به زودی به نام خود ثبت کند!
نظر به اینکه فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده است که در ایام نوروز ماموران پلیس 10 هزار و 800 راننده را که مظنون به اعتیاد بودند مورد تست اعتیاد قرار دادند که از این میان 39 درصد این تست‌ها مثبت بوده است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم حساسیت دستگاه‌های مربوط به تست اعتیاد را پایین بیاورند تا آمار این مقوله هم مثل آمار سایر موارد منفی در دولت نهم کاهش پیدا کند!
نظر به اینکه در 15 فروردین یک جوان 27 ساله بیش از یک کیلومتر از مسیر اتوبان همت را با خودرو پژو 206 به صورت خلاف جهت رانندگی کرده و در بازجویی‌ها عنوان کرده قصد داشته اعتماد به نفسش را نشان دهد و به غربی‌ها بفهماند از آنها بهتر است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم در راستای بالا بردن حس اعتماد به نفس جوانان مملکت و زدن مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و نشان دادن عزم و جزم ملی برای پیشرفت در تمامی عرصه‌ها، مانند بعضی کشورها جهت تمامی اتوبان‌ها را برعکس کنند!
نظر به اینکه بانک مرکزى اعلام کرده است که نرخ تورم در دوازده ماه منتهى به بهمن ماه 1387 نسبت به دوازده ماه منتهى به بهمن ماه 1386 نیم درصد کاهش داشته است، اینجانب این بار پیشنهاد نمی‌کنم بلکه به این مسئولان عزیز تبریک و خسته نباشید عرض می‌کنم چون توانسته‌اند با زحمات شبانه‌روزی و ریختن عرق جبین خود این کاهش قابل توجه را در نرخ تورم ایجاد کنند!
نظر به اینکه محمدرضا شجریان گفته است: «می‌گویند فتیله موسیقی را پایین بکشید اما معتقدم این فتیله باید همواره روشن بماند تا همه از نور آن بهره‌مند شوند»، اینجانب پیشنهاد می‌کنم ایشان مواظب اینجور فتیله‌ها باشند (خیلی خطرناکه علیرضا!) به این علت که معمولا در اینجور مواقع هنگام پایین کشیدن‌ فتیله، چراغ، نفت و سایر مخلفات اطرافش یکجا پایین کشیده می‌شود!
نظر به اینکه مجلس شورای اسلامی در اقدامی غیرمنتظره اقدام به مسدود کردن تمام سایت‌هایی که تا پیش از این نمایندگان به آنها دسترسی داشتند کرده است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم آقایان جو را سیاسی نکنند چون تنها دلیل این کار احساس همدردی زورکی نمایندگان با سایر مردم در جهت استفاده از اینترنت بوده است!
نظر به اینکه معاون اول رئیس جمهور گفته است در دولت نهم بنا بر آمار موجود هر ساله تقریبا شش برابر دولت‌های گذشته کار شده است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم ایشان یک بار دیگر سری به سایت آمار ایران بزنند چون جدیدا بعضی از هکرهای استکبار اینگونه سایت‌های دولتی را هک کرده و آمارها را دستکاری می‌کنند!
نظر به اینکه در کمتر از دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، سیب‌زمینی رایگان بین مردم توزیع شده و وزیر کشاورزی با برگزار کردن یک نشست مطبوعاتی گفته است از توزیع سیب‌زمینی رایگان سوء استفاده سیاسی نکنید، ‌اینجانب پیشنهاد می‌کنم جهت رفع سوء تفاهم به وجود آمده همه کالاها را به طور رایگان بین مردم توزیع کنند!
نظر به اینکه در خبرها آمده بود کبوتری که در محوطه حیاط زندان مرکزی قزوین اقدام به انتقال مقادیری مواد مخدر می‌کرده به دام ماموران افتاده است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم مسئولان مربوطه برای رفاه حال معتادان عزیز و جلوگیری از بیماری‌هایی مثل ایدز به پای دیگر کبوترهای مذکور سرنگ بهداشتی رایگان ببندند!
نظر به اینکه رئیس جمهور محترم ما آقای احمدی‌نژاد گفته است که امروز به دنیا اعلام مى‌کنم که قطار پیشرفت ملت ایران نه ترمز دارد و نه دنده عقب و این حرکت با شتاب هر چه بیشتر رو به جلو ادامه دارد، اینجانب پیشنهاد می‌کنم ایشان فکری برای موانع سر راه این قطار بکنند وگرنه قطاری که سرعتش زیاد باشد و ترمز هم نداشته باشد در برخورد با موانع نه تنها چپ خواهد کرد بلکه تلفات جانی و مالی هم به دنبال خواهد داشت!
نظر به اینکه ایران طی چهار سال گذشته به طور متوسط سالانه 16 رتبه در خصوص فساد مالی نزول کرده به طوری که در سال 2008 با 10 رتبه سقوط نسبت به سال قبل در رتبه 141 در میان 180 کشور جهان قرار گرفته است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم در یک ضرب الاجل، تمام ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌ها و … را تا 22 خرداد ماه تعطیل کنند تا هم مردم بتوانند هنگام رفتن به مسافرت و استفاده از این تعطیلات فرد اصلح خود را برای چهار سال دیگر انتخاب کنند و هم آمار فساد مالی لااقل کمی کاهش یابد!
نظر به اینکه محمدرضا رضا‌زاده استاندار فارس گفته است که عده‌ای قطع شدن پیامک‌های تلفن همراه را دلیل بر تشکیک در سلامت انتخابات می‌دانند و اگر این دلیل را پذیرفته بدانیم یعنی تمام انتخاباتی که در سالهای گذشته پیش از اختراع تلفن همراه و پیامک در کشور برگزار شده بود نیز ناسالم است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم براساس این ادله محکم و منطقی من‌بعد سعی شود آمارهای جالب اینچنینی را که مثلا تا قبل از انقلاب ما صفر خط تلفن همراه داشتیم ولی الان 40 میلیون خط داریم نیز اعلام نگردد!
نظر به اینکه روزنامه «جوان» در مطلبی با تیتر «مستند بی‌بی‌سی و قتل یک انسان» مدعی شد: «خبرنگار بی‌بی‌سی، مستقر در تهران که اخیرا از ایران اخراج شده است در اقدامی غیرانسانی با اجیر کردن یکی از اراذل و اوباش و دادن مبلغی به وی خواستار کشتن دختر جوانی به نام ندا آقاسلطان برای تهیه فیلم مستند خود شده است»، اینجانب پیشنهاد می‌کنم مسئولین محترم هر چه سریعتر نسبت به بررسی سایر کشته‌شدگان تظاهرات اخیر اقدام کنند چون اینطور که منابع آگاه می‌گویند سایر افراد نیز توسط خبرنگارانِ خبرگزاری‌‌های دیگری مثل سی‌ان‌ان، العربی، الجزیره و … کشته شده‌اند!
نظر به اینکه عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفته است 90 درصد رانندگان کامیون مواد مصرف می‌کنند تا شب بتوانند بیدار بمانند و رانندگی کنن، اینجانب پیشنهاد می‌کنم جهت بیداری هر چه بیشتر مردم مواد مخدر را در جامعه گسترش دهیم تا آمار بیداری 8 میلیونی ما به بیداری 70 میلیون ایرانی منجر شود!
نظر به اینکه با وجود نرخ بیکاری 17 درصدی، خط فقر 850 هزار تومانی و نرخ تورم 23 درصدی، کمیته امداد اقدام به تهیه جهیزیه برای دختران دم بخت پنج کشور فقیر همچون کومور نموده است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم جوانان غیور و همیشه در صحنه ما جهت احقاق قسمتی از حق خود به این پنج کشور فقیر مهاجرت کنند تا بتوانند از تسهیلاتی همچون جهیزیه رایگان استفاده نمایند!
نظر به اینکه سرپرست کمیته امداد در توجیه خبر قبلی به رسانه‌ها گفته است که هدف از اهدای جهیزیه به زوج‌های کشورهای دیگر توسط کمیته امداد،‌ مقابله با تهدیدهای خارجی، جلوگیری از فساد اخلاقی، ترویج ازدواج و … است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم مسئولان عزیز این نهاد از روی جمله «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است» صد صفحه بنویسند!
نظر به اینکه سرپرست کمیته امداد گفته است که جهیزیه ‌دادن کمیته امداد به دختران دم‌ بخت برخى از کشورها نه ‌تنها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذارى براى کشور به‌ حساب مى‌آید زیرا با هدف انتقال فرهنگ‌ و الگوى جمهورى اسلامى به این کشورها انجام شده ‌و دیپلماسى رسمى ‌از آن سود مى‌برد، اینجانب پیشنهاد می‌کنم ازین پس به جای واژه «کمیته امداد» از واژه «کمیته سیاست خارجی» استفاده گردد!
نظر به اینکه بعد از اعلام این خبر که دولت نهم تا آغاز سال 88 نزدیک به پنج میلیارد دلار به کنیا و میلیاردها دلار دیگر به کشورهایی همچون لبنان، افغانستان، نیکاراگوئه، سریلانکا، بولیوی و … کمک مالی کرده، انتقاداتی صورت گرفته است، اینجانب به منتقدان پیشنهاد می‌کنم اینگونه انتقادات را کنار بگذارند و حسادت نورزند، چون خدا را شکر ما در کشورمان نه فقیری داریم نه محتاجی و نه مستضعفی. پس لااقل بگذارید مردم کومور، لبنان، بولیوی و … با این پول‌ها کمی حال کنند!
نظر به اینکه دکتر مجید ابهری آسیب‌شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری از کاهش 20 درصدی قیمت مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در بازار خبر داده است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم مردم برای پدر و مادر بانی این کار دعای خیر کنند چون بالاخره موفق شدند در این بحران اقتصادی جهانی و وطنی قیمت لااقل یک کالای مصرفی را کاهش دهند!
نظر به اینکه گروه واژه‌گزینی تخصصی مخابرات فرهنگستان زبان و ادب فارسی، واژه «رایانامه» را به عنوان کلمه جایگزین «ایمیل» به تصویب رسانده است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم اعضای فرهنگستان کمتر از سلول‌های خاکستری خود جهت این کارها استفاده بکنند و آنها را برای مصارف بهتری خرج نمایند!
نظر به اینکه روزنامه جوان خبر داده که سعید حجاریان متهم بازداشتی در جریان رخدادهای پس از انتخابات، به دلیل امکانات مناسب پزشکی در زندان حاضر نیست به خانه برگردد، اینجانب پیشنهاد می‌کنم عزیزان دلسوز و علاقه‌مندی که می‌خواهند در مردم ایجاد شور و نشاط کنند، به جای استفاده از اینگونه خبرها، به تهیه و ساخت سریال‌های 90 قسمتی طنز اقدام نمایند!
نظر به اینکه در چند سال اخیر راهنمایی و رانندگی شهر تهران اقدام به آموزش فرهنگ رانندگی به کودکان و نوجوانان نموده است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم در نسخه جدید این آموزش‌ها علاوه بر نگاه کردن به چپ و راست خیابان‌ها هنگام عبور از خطوط عابر پیاده، نگاهی هم به بالای سرشان که محل سقوط هواپیماهاست بیاندازند تا مطمئن پا به خیابان بگذارند!
اثر برگزیده چهارمین جشنواره طنز مکتوب
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

فرهاد ناجی

فرهاد ناجی متولد سال 1362 هجری شمسی است که یکی از طنزنویسان فعال کشور می‌باشد. ایشان در جشنواره‌های مختلف طنزپردازی رتبه‌های برتر را کسب نموده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کسب رتبه اول در هفتمین جشنواره سراسری طنز مکتوب اشاره کرد. فرهاد ناجی مولف چند کتاب در حوزه طنز می‌باشد که عبارتند از: یادداشت‌های یک افسر وظیفه، عاقل‌ترین دیوانه، پیشنهادات اینجانب و گوسفندها به بهشت نمی‌روند. یکی از نکات قابل نقد در موسسات فرهنگی ما بحث حق التالیف و حق التحریر می‌باشد که در حال حاضر نه تنها دستمزدی به نویسندگان پرداخت نمی‌گردد بلکه دریافت پول در ازا چاپ دست‌نوشته‌ها به یک گزینه تبدیل شده است. زمانی که یک نویسنده نتواند ساده‌ترین نیازهای مادی خود را تامین نماید، تداوم روند قبلی نمی‌تواند فرهیخته بسازد! آقای فرهاد ناجی دارای تحصیلات آکادمیک در رشته پول‌ساز و کاربردی کامپیوتر و آی‌تی می‌باشد تا بتواند به سادگی سخن بگوید!

یک پاسخ قرار دهید